My Blog List

Saturday, June 8, 2013

Perjalanan Hidup ini sudah tertulis




Alhamdulillahirabbilalamin

 segala puji dan syukur bagi Tuhan semesta alam, kedamaian dan kesejahteraan daripadaNya moga tercurah buat Rasulullah s.a.w berserta keluarga dan pengikutnya.

Sebagai insan, kita tidak mampu mengatur terbitnya matahari, putaran rembulan dan gerakan bintang tapi kita mampu mengubah putaran akal serta rentak irama ombaknya emosi dengan cara menyempurnakan edaran hidup menurut kehendak-NYA..Kadang2 kita berasa ikhlas menerima apa yang disajikan namun sebenarnya kita baru sampai tahap memendam rasa tidak selesa, lalu jauh di sudut hati, kita belum mampu menerima keadaan yang perlu dilalui sepanjang kehidupan ini.......



Perjalanan hidup ini sangat panjang

Bagaikan kembara yang tiada hujungnya
Di sini aku berdiri di persimpangan
Jauh pandangan yang kini aku renung



Perjalanan hidup ini yang mencabar
Menguji segala kekuatan
Dalam kembara yang penuh debar
aKu berpegang jalanMu  Tuhan

"Ya ALLAH....dinginkanlah panasnya kalbuku ini dengan dingin salji keyakinan..padamkanlah bara jiwaku ini dengan renjisan air keimanan
Damaikanlah jiwa agar aku bisa menerima apa jua halangan
bersihkanlah hati agar aku dapat menerima cabaran dengan tenang
Yakinlah ketentuan-Nya telah sedia tersimpan jauh lebih dahulu daripada kewujudan kita
moga hidayah dan rahmat-Nya dalam perjalanan yang sudah tertulis ini memayungi kita!!!!


(^_^)

No comments:

Post a Comment